امضای توافقنامه بومی ابتکاری شاخص توسعه و ترویج فرهنگ نماز

توافقنامه بومی ابتکاری شاخص توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش میراث‌آریا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی امروز سه‌شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۳  در مراسم امضای توافقنامه بومی ابتکاری شاخص توسعه و ترویج فرهنگ نماز گفت: مرمت مساجد تاریخی استان، تجهیز و توسعه نماز خانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای تسهیل به سفر زائران علی ابن موسی الرضا مهمترین اولویت این اداره کل است که همواره در سال‌های اخیر با جدیت خاصی دنبال می‌شود.

سید جواد موسوی افزود: در اماکن تاریخی و گردشگری، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به طور مستمر بازدید و برای بهبود وضعیت آن‌ها کمک‌های مالی و تجهیزات انجام می‌شود تا شرایط مناسبی برای نمازگزاران فراهم شود.  

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که ۱۵۷۵ چشمه سرویس بهداشتی بین راهی در جاده‌های استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: این اقدامات به منظور ایجاد فضایی مناسب برای اقامه نماز و ترویج فرهنگ دینی در بین گردشگران و کارکنان انجام می‌شود.  

او گفت: طی یکسال گذشته تعداد ۷ مسجد و حسینیه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و ۲۰ مسجد تاریخی مرمت شده است.

موسوی افزود: نمایشگاه عکس معماری ایرانی اسلامی در دوره تیموری در تاشکند ازبکستان برگزار شده که عکس‌های مسجد جامع گوهرشاد در این نمایشگاه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته برای اولین کار جشنواره صنایع دستی با موضوع نماز و مهدویت برگزار شد و از هنرمندانی که این آثار را ارائه کردند تجلیل به عمل آمد.

او تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نماز برای کارکنان و آداب زیارت برای واحدهای اقامتی و کارکنان اداره کل که از جمله بندهای تفاهم نامه مشترک با ستاد اقامه نماز اداره کل است که همواره هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در این جلسه گفت: خدمات شایسته‌ای از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حوزه مرتبط با اقامه نماز انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300199
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha